Huch, doch natürlich habe ich den Film längst gesehn. Wenn der Comic mir auch unbekannt war es war eine ordentliche Verfilmung mit einem extrem coolen Char mit viel schwarzem Humor und echten Comichaften Gegenspielern (nicht vermenschlicht). Eden FX - die Effekteschmiede, die auch für die Enterprise Effekte verantwortlich zeichnet - hat gezeigt was sie mit entsprechendem Budet noch alles können. Es muss nicht immer ILM sein.

Dazu aus der damaligen Presseerklärung:

March 10, 2004, Hollywood, CA - Eden FX has completed the production of over 200 Visual Effects shots for the upcoming feature film “Hellboy.” The announcement was made today by Eden FX co-presidents John Gross and Mark Miller.

For “Hellboy,” Eden FX has been working with the film’s director Guillermo del Toro and Visual Effects Supervisor Edward Irastorza. Eden FX’s over 200 effects shots for the film cover a wide variety of effects, including everything from set extensions to CG character enhancements.


Amu