Ergebnis 1 bis 20 von 234

Thema: JMS und sein neues B5 Projekt

Baum-Darstellung

Vorheriger Beitrag Vorheriger Beitrag   Nächster Beitrag Nächster Beitrag
    Forenjunkie

Standard

In "Shadows," the technology of the ancient and extinct Shadow race is being unleashed upon the galaxy by an unknown force, and Earthforce intelligence officer Diane Baker, whose brother was recently killed in a mysterious explosion, it out to find out who is behind the intergalactic conspiracy.

Joining her is Galen, a techno-mage who has been charged with keeping the technology out of the hands of those who would abuse it.
    Damit hätten wir ja auch ein paar neue (eigentlich die ersten richtigen) Infos zur Story. Hört sich so an, als wolle JMS mit der Story an Crusade anknüpfen, denn da hätte es ja um Verschwörungen im Zusammenhang mit Schattentechnologie gehen sollen.

Originally posted by Codehunter
    Lest nun dieses Post von JMS. Lest es meinetwegen dreimal. Dann wißt ihr was ich meine: http://jmsnews.com/msg.aspx?id=1-17249
    Ich vermut mal, Dir geht's vorrangig um folgende Passage:

JMS
    One last aside, on a long term project...a certain known film writer/director
    was recently asked by a particular studio to do a series using an established
    character. This person is a big fan of B5 as well as a friend, so a call came
    to me to ask if I wanted in on this. I said hell yes. I can't say much else
    about it, because a) it wouldn't be appropriate and b) things can still fall
    out, though that's doubtful at this stage (negotiations have formally begun
    with the studio), but if it does go ahead, the plan is to write the whole first
    season over the course of 2005, shoot in the spring of 2006 for a fall 2006
    debut. There are reasons why we'd have to write the whole thing first that
    will become clear once I can explain what the character is. Again, I dont want
    folks to get too excited about this, because this is a weird business and this
    is the one town where hope can kill you, but if it goes ahead as discussed, it
    could be massively cool.
    Was wirklich konkretes lässt sich daraus jetzt nicht ableiten. Klar, wenn man will, kann man daraus lesen, dass es eine neue B5-Serie geben wird. Ist vielleicht gar nicht mal so unwahrscheinlich, andererseits muss es sich dabei nicht mal unbedingt um ein B5-Projekt handeln.

"do a series using an established character": ich kann mir irgendwie nicht richtig vorstellen, das damit ein B5-Charakter gemeint bzw. kann ich mir nicht wirklich eine Spin-Off-Serie nur auf Basis einer einzigen Person aus B5 vorstellen.
    Mit am logischsten wäre da eigentlich noch eine Serie über/mit Galen, da er ja auch im Kinofilm vorkommt, aber "established character"?

CU Falcon

Edit Cornholio: Zitate korrigiert
    Geändert von cornholio1980 (19.04.2005 um 14:33 Uhr)

Aktive Benutzer

Aktive Benutzer