Dieser Link von den Interons zu den Menschen, hatte ich zuerst für ziemlich lame gehalten. Das ganze sieht arg nach StarGate aus, zumal auch ein ägyptisches Zeichen (Auge des Horus) zum Einsatz kam. Diese Zeichen stand irgendwann mal für was medizinisches. Ganz genau weiß ich das nicht mehr, hab das irgendwo mal gelesen. Hatte auch etwas mit Leben zu tun. Vielleicht kann man über den Sinn des Zeichens schon nähere Schlüsse ziehen. Ich seh mal nach, moment:

Horus á la Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Horus

Sehr interessant dazu:
Heru-ur (also called Harmerti) is the oldest version of Horus, and was a falcon creator-god who was known for restraining Apep. His eyes were the sun and the moon; during a new moon, he was blind and was called Mekhenty-er-irty ("he who has no eyes") and upon the return of his sight, he was called Khenty-irty ("he who has eyes"). While blind, Horus was quite dangerous, sometimes attacking his friends after mistaking them for enemies. He was a son of Geb and Nut and was the patron god of Letopolis.

...

A war between Set and Horus ensued, lasting for eighty years. Har-mau tore off one leg and the testicles of Set, who in turn took out Har-mau's left eye (hence he is referred to as "the one-eyed god"). His eye was later returned to him. Horus won the war (with the support of Neith) and became the ruler of Lower and Upper Egypt. Seth was castrated or killed or moved in with Ra and became the voice of thunder.
Ich bin kein regelmäßiger StarGate-Gucker und weiß auch nicht, wieviel ägyptische Mythologie in die Serie einfließt, trotzdem fände ich es etwas abgekupfert, würde dies in die Story von FarScape einfließen. Da müsste der Connect schon außergewöhnlich gut und genial gemacht sein.